Współpraca z agencją interaktywną – kiedy się opłaca i jak ją nawiązać?

0
820

Na tytułowe pytanie można by było odpowiedzieć jednym zdaniem – współpraca z agencją interaktywną opłaca się po prostu zawsze, bo tak naprawdę marketing przydaje się wszystkim firmom, nawet tym jednoosobowym czy kilkuosobowym. Mimo wszystko przedsiębiorcy starają się raczej unikać dodatkowych wydatków. Jeżeli nie są przekonani co do skuteczności konkretnego rozwiązania, raczej nie będą skłonni przeznaczać na nie chociażby najmniejszych pieniędzy. A nieraz to właśnie agencja marketingowa w ich oczach staje się czymś zbędnym i niepotrzebnym. Jest to jednak błędne myślenie, wynikające z nieznajomości branży reklamowej. Ten, kto wie już, czym zajmują się agencje interaktywne, bez żadnych oporów skorzysta z ich usług, nawet jeśli początkowo będzie musiał stracić przez to sporą część pieniędzy. Wydatki poniesione w ramach tej współpracy bardzo szybko się zwrócą i to z nadwyżką. Nie ma bowiem takiej możliwości, aby jakikolwiek przedsiębiorca – i to nawet przy pomocy pracowników – był w stanie sam reklamować swój biznes. A to w reklamie tkwi największa siła.

Na przestrzeni lat zmianie uległ jednak wizerunek i zakres działalności agencji interaktywnych. Dawniej nieco popularniejsze od nich były tradycyjne agencje marketingowe, które zajmowały się niemalże wyłącznie kampaniami przeprowadzanymi w mediach drukowanych. Tworzyły więc te wszystkie ulotki i małe broszurki, które później były rozdawane na ulicach przechodniom, albo przygotowywały dla firm wizytówki, które można było wręczać klientom czy potencjalnym usługobiorcom. A choć dzisiaj niektóre przedsiębiorstwa dalej stosują te tradycyjne formy reklamy, to jednak każda dobra i unowocześniona agencja interaktywna zdążyła dostosować się do wymogów czasów współczesnych, modernizując swoją ofertę i wprowadzając do niej znacznie ciekawsze i mniej oczywiste usługi, nawiązujące w zdecydowanej większości do marketingu internetowego. To właśnie w Internecie tkwi teraz największa siła. To z jego pomocą można kontaktować się ze stałymi klientami, jak również pozyskiwać zaufanie tych nowych. Współczesna agencja interaktywna będzie więc stawiać dla klientów strony i sklepy internetowe, dbać o ich content oraz je pozycjonować czy w inny sposób zwiększać ich popularność. Zacznie przeprowadzać różne kampanie w mediach społecznościowych oraz spróbuje nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnymi odbiorcami usług lub produktów. Tylko w teorii tym wszystkim mógłby się zająć sam właściciel firmy. W praktyce nieraz okazuje się to bardzo trudne, czasami wręcz niewykonalne, a już na pewno czasochłonne.

Dla efektywności przeprowadzanych działań promocyjnych kluczowy staje się oczywiście sam wybór agencji interaktywnej. Tuż po podjęciu decyzji o nawiązaniu współpracy z tego rodzaju firmą z zewnątrz należy niemalże od razu zająć się jej szukaniem. A jak zatem znaleźć agencję idealną? Jakimi konkretnie cechami będzie się ona wyróżniać i jakie usług pojawią się w jej ofercie? Już na etapie wstępnych poszukiwań powinno się zwrócić uwagę na to, w jaki sposób pracuje konkretna agencja interaktywna, jak obsługuje ona klientów, jak wygląda oferta jej usług, jak prezentuje się jej cennik oraz jak wygląda jej portfolio. Oczywiście to tylko kilka z wielu aspektów, które należałoby sprawdzić przed podjęciem decyzji o wyborze agencji interaktywnej. Najlepiej bowiem od razu nawiązać współpracę z kimś takim, kto rzeczywiście będzie w stanie wypromować firmę albo rozreklamować jej wybrane produkty czy usługi. Dobra reklama musi być reklamą skuteczną. W przeciwnym wypadku nie warto w ogóle za nią płacić.

Przy wyborze agencji warto zwrócić szczególną uwagę na portfolio. W pierwszym momencie to ono okaże się najcenniejszym źródłem informacji na temat skuteczności i profesjonalizmu całej firmy. Należy się dowiedzieć, z jakimi klientami dana agencja interaktywna miała już okazję współdziałać i do jakichś efektów doprowadziła ta współpraca. Warto też od razu spojrzeć na ceny poszczególnych usług. W dobry i skuteczny marketing trzeba oczywiście zainwestować, ale to wcale nie znaczy, że należy się godzić na utratę wszystkich zebranych bądź zaoszczędzonych wcześniej pieniędzy. Jest wręcz przeciwnie. Żaden biznesmen nie może uszczuplać budżetu firmowego do zera, bo nigdy nie wiadomo, co czeka jego firmę w przyszłości i czy przypadkiem nie natrafi na tzw. okres posuchy, w którym klienci na jakiś czas przestaną kupować jego produkty lub nie będą korzystać z jego usług. Przykładowo – agencja interaktywna solv.pl dba o swoich klientów, bo zawsze indywidualnie wycenia konkretne zlecenia. Dzięki temu właściciel firmy może dostosować cenę usług do swoich możliwości finansowych

Ostatnia rzecz, na jaką też warto zwrócić uwagę, to sposób komunikacji z agencją. Jeżeli nie przebiega ona pomyślnie, współpraca też nie przyniesie dobrych efektów. Agencja interaktywna powinna robić wszystko, by pomóc swojemu klientowi, co wiąże się bezpośrednio ze sprawną komunikacją. Jeżeli więc właściciel firmy nie dostrzega zaangażowania agencji, na pewno źle to o niej świadczy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here