Pozycjonowanie za granicą – co warto wiedzieć?

0
1700

Wiele osób, prowadzących sklepy internetowe na rynku polskim zastanawia się nad przejściem na rynki zagraniczne. Kilka wersji językowych strony wymaga specjalnego podejścia. Jak przygotować się do wejścia na zagraniczne rynki? Co należy wiedzieć o pozycjonowaniu za granicą? Podpowiadamy.

Jak łatwo się domyśleć, każdy kraj, ze względu na inną wersję językową posiada również inną specyfikę pozycjonowania. Aby osiągnąć dobre wyniki, w każdym z krajów należy prowadzić odrębny proces pozycjonowania. Tłumaczenie treści nic nie da. Odmienna specyfika dla każdego rynku sprawia, że musimy opracować osobny plan dla każdej wersji językowej.

Jak pozycjonować za granicą?

Proces pozycjonowania w każdym państwie wygląda nieco inaczej. Wybór schematu działań jest uzależniony od wielu czynników – ilości popularnych w danym państwie wyszukiwarek, konkurencyjności fraz oraz specyfiki rynku. W jednym kraju linki ze źródłem mogą mieć większe znaczenie, a w innym – żadne. W niektórych krajach optymalizacja przynosić będzie duże efekty, a w innych nie. Przed przystąpieniem do działań niezwykle istotne będzie więc zagłębienie się w specyfikę rynku oraz meto skutecznych w konkretnym kraju. Przed podjęciem współpracy warto więc sprawdzić, czy dana agencja ma doświadczenie w pozycjonowaniu za granicą.

Sklep internetowy Shoper umożliwia działanie zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym.

Pozycjonowanie zagraniczne – dopasuj schemat działań do specyfiki rynku

Planując pozycjonowanie zagraniczne, nie warto ograniczać się jedynie do pozycjonowania w odniesieniu do jednej wyszukiwarki. Warto również zastanowić się nad językiem witryny i pomyśleć, jakie zapytania będzie kierował klient w celu znalezienie konkretnego produktu. Przed rozpoczęciem działań należy więc określić język i rynek, na jaki kierowana jest konkretna strona. Możliwość sprawdzenia tego mamy w Google Search Console.

Pozycjonowanie e-commerce warto powierzyć specjalistom, którzy skutecznie pomogą osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie zagraniczne rządzi się swoimi własnymi prawami. Jeśli chcemy wpływać na pozycje polskich stron – należy dodawać linki na polskie strony i dokładnie tak samo – chcąc pracować nad angielską witryną, ważne jest umieszczanie odnośników do stron anglojęzycznych. Jeśli zasada ta zostanie złamana, Google może potraktować angielską stronę jako polską i wyświetlać ją w Polsce. W tym celu warto więc utworzyć specjalną bazę witryn, na których można umieszczać linki.

Przystępując do pozycjonowania za granicą, warto pamiętać o kilku ważnych elementach technicznych, które mogą w tym pomóc. Najważniejsze to wybór domeny, struktura adresów URL i znaczniki hreflang, geo-targetowanie, międzynarodowa mapa witryny oraz targetowanie na język lub kraj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here