5 zalet CRM, dla których warto mieć go w firmie

0
3103

Firma, która nie planuje wdrożenia systemu CRM, jest narażona na zdystansowanie przez konkurencję. Z wielu powodów. Dobry system służy oczywiście utrzymywaniu relacji z klientami, jednak ma również istotne znaczenie wewnątrz organizacji. Sprawdź, w czym może Ci pomóc.

Utrzymanie relacji z klientem

To podstawowa rola systemu CRM. Na początek garść statystyk. Klienci, którzy są sprawnie obsłużeni, 6 razy bardziej angażują się w zakupy. Prawdopodobieństwo sprzedaży produktu lub usługi zadowolonemu klientowi jest 14 razy wyższe niż w przypadku nowego konsumenta. Pozyskanie nowego klienta jest 6 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego.
Prawidłowo zaprojektowany, sprawnie działający, spełniający swoją rolę system CRM posiada narzędzia do obsługi klienta i identyfikacji jego potrzeb. Pomaga więc w skutecznym wykorzystaniu potencjału tkwiącego w przytoczonych danych.

Lepsze zarządzanie procesami

System CRM porządkuje również działania wewnątrz organizacji. Przykładowe korzyści, płynące z jego wprowadzenia, to: szybki dostęp do informacji i poprawa komunikacji między pracownikami, ułatwienie pracy w zespole, możliwość generowania przejrzystych raportów. Wybierając CRM dla firmy, warto rozważyć ofertę Salesforce. Jeden z atutów tego oprogramowania to gotowe procesy, z których można skorzystać, aby “ułożyć” działania wewnątrz przedsiębiorstwa.

Elastyczność i skalowalność dzięki aplikacjom

Wysokiej jakości system CRM można łatwo dostosować do potrzeb firmy. Dobrym przykładem jest wspomniany już Salesforce, wdrażany przez firmę Craftware. Salesforce proponuje gotowe rozwiązania, które spełnią standardowe oczekiwania biznesowe. Jeśli te gotowe nie wystarczą, system można rozbudować i wyposażyć w ponad 3000 dodatkowych aplikacji, w zależności od potrzeb i etapu rozwoju firmy. Doświadczeni specjaliści z Craftware mogą również wprowadzić w życie wszystkie proponowane przez klienta rozwiązania, o czym więcej można przeczytać na stronie: https://craftware.pl/dla-biznesu/rozwiazania-dla-biznesu/

Skuteczne strategie marketingowe

Dobry system CRM to także bardzo ważne narzędzie marketingowe. Dzięki niemu zdobywamy precyzyjne i kompletne informacje na temat klientów, badamy skuteczność kierowanej do nich komunikacji, mamy również możliwość otwarcia się na nowe grupy docelowe, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży. System CRM powinien być zintegrowany z narzędziami oferowanymi przez zewnętrznych dostawców reklam.

Mobilność

Dziś coraz częściej pracujemy poza biurem – taką możliwość dają pracodawcy, często wynika to ze specyfiki stanowiska, jak choćby w przypadku handlowców. Dlatego najlepsze systemy CRM to te, które są mobilne. Dostęp do systemu i wszystkich zgromadzonych w nim informacji jest możliwy z dowolnego miejsca i z dowolnego urządzenia mobilnego, połączonego z internetem. Pozwala to na swobodę pracy, przyspiesza podejmowanie decyzji czy po prostu bieżącą komunikację.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here