Co to jest SEO, a czym jest SEM? Czym się różni SEO od SEM?

0
1252

Jeżeli interesujesz się marketingiem internetowym, na pewno nie raz i nie dwa spotkałeś się z tajemniczymi pojęciami takimi jak SEO, SEM czy PPC. Czy wiesz czym są i czym się od siebie różnią? A może chcesz dowiedzieć się jakie płyną korzyści z działań w tych obszarach? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedź na swoje pytania.

Czym jest SEM?

Na marketing internetowy składają się różne działania, podejmowane w Internecie, w celu uzyskania konkretnych efektów takich jak na przykład budowanie wizerunku marki, sprzedaż usług i produktów, pozyskiwanie Klientów i zachęcanie ich do różnego rodzaju działań, czy budowanie bazy kontaktów. Jednym z obszarów marketingu internetowego jest właśnie SEM (z ang. Search Engine Marketing) czyli marketing w wyszukiwarkach. Skupia się on na promowaniu danej witryny internetowej w wynikach wyszukiwania – zarówno w tych płatnych, oznaczonych jako „reklama” oraz bezpłatnych, organicznych. SEM możemy podzielić na SEO oraz PPC.

Przeczytaj więcej na: https://greenparrot.pl/blog/seo-sem-co-to-jest/.

Czym jest SEO?

SEO  (z ang. Search Engine Optimization) to działania mające na celu optymalizację danej witryny internetowej pod kątem wyszukiwarki internetowej, w taki sposób, aby strona miała szansę pojawiać się jak najwyżej w wynikach wyszkiwania na konkretne słowa kluczowe, czyli inaczej frazy, które wpisujemy do wyszukiwarki, gdy szukamy informacji na jakiś temat.

Do działań SEO zaliczamy na przykład optymalizacja struktury strony, metatagów, nagłówków, ale przede wszystkim analiza i optymalizacja treści znajdującej się na stronie, tak by stanowiła jak najlepszą odpowiedź na dane zapytanie.

Działania SEO odnoszą się do podnoszenia pozycji danej strony w bezpłatnych, organicznych wynikach wyszukiwania – nie jest to reklama płatna.

Czym jest PPC?

PPC (z ang. Pay Per Click) zaś odnosi się do takich działań marketingowych jak tworzenie i targetowanie reklam tekstowych w wyszukiwarkach. Płatne wyniki wyszukiwania pojawiają się w wyszukiwarce zarówno u góry, przed organicznymi wynikami, jak i na dole – pod wynikami bezpłatnymi. Są oznaczone jako „reklama”, dla odróżnienia od pozostałych, organicznych wyników.

Reklamy, podobnie jak organiczne wyniki wyszukiwania, pojawiają się po wpisaniu danego zapytania do wyszukiwarki. Frazy te określamy podczas tworzenia kampanii.

Kiedy wybrać SEO, a kiedy PPC?

To, czy zdecydujemy się na działania SEO, czy PPC, zależy od naszego celu biznesowego. Kampanie SEO cechują się efektami długofalowymi, pozwalają uzyskać rozpoznawalność, zwiększyć autorytet marki i zwielokrotnić wartościowy ruch organiczny na stronie. PPC zaś charakteryzuje się błyskawicznymi efektami, widocznymi już po starcie kampanii. Sprawdzą się wtedy, gdy zależy nam na określonym działaniu, wykonanym przez użytkownika, w danym koszcie – np. połączenie telefoniczne, zostawienie kontaktu do siebie czy kupno danego produktu. Jak sama nazwa wskazuje – w tym modelu płacimy za konkretne działanie użytkownika. Najlepsze efekty zdecydowanie osiągniemy łącząc SEO razem z PPC.

Decydując się na uruchomienie kampanii SEM, warto powierzyć te działania specjalistom takim jak Agencja Green Parrot z Warszawy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here