Zasady zarządzania zespołem

0
193

Każdy pracownik lubi być doceniany za wkład i zaangażowanie w swoją pracę. Im szybciej docenimy czyjeś działanie, tym lepiej. Pochwała powinna być szczera, poparta rzeczowymi argumentami oraz podana w odpowiedniej formie. Krytyka konkretna i koniecznie na osobności.Tych wszystkich technik motywacji w celu stworzenia zgranego zespołu można się nauczyć na szkoleniach hr.

Krok pierwszy – testy

O tym, z jakimi pracownikami przyjdzie nam współpracować decydujemy już na etapie rozmowy rekrutacyjnej. Zwykle w celu wyłonienia najlepszych kandydatów zleca im się testy umiejętności, również te, które diagnozują poziom intelektualny oraz testy osobowości. Ważne są również wyniki kwestionariusza motywacji i wywiadu, opartego na kompetencjach. Idealny pracownik powinien posiadać zespół cech, które sprawią, że efektywnie wykona powierzone obowiązki. Mimo starannej selekcji rekrutacyjnej, żadna firma nie jest w stanie uniknąć konfliktów. Są one niemalże wbudowane w relacje zawodowe oraz prywatne. Na to, w jaki sposób wyłapać ewentualne zagrożenia zanim eskalują, uczulają specjalne szkolenia hr, z których warto korzystać.

Lider idealny

Najczęściej osobą, która stale monitoruje zachowania pracowników jest ktoś z działu hr. Odpowiedzialna rola managera wymaga stałego poprawiania kompetencji, stąd konieczność szukania nowych rozwiązań w znanych sprawach. Inne spojrzenie na zespół z pewnością dają szkolenia hr. Osoba zarządzająca zespołem musi być jego liderem. Do takiej roli predysponują konkretne cechy charakteru. Wśród nich najważniejsze to kontrola swoich emocji, podejmowanie wyważonych decyzji, dostrzeganie wad swoich i pracowników, dyscyplina, sumienność, motywowanie innych oraz odkrywanie potencjału w drugim człowieku. Zwłaszcza ta ostatnia cecha bywa przydatna przy wyszukiwaniu prawdziwych firmowych perełek.

Zasada synergii i motywowania

Szkolenia hr uczą wielu zachowań, które przydają się podczas tworzenia sprawnie działającego zespołu. Jednym z nich jest zasada synergii. To sytuacja, w której umiejętności poszczególnych pracowników wzajemnie się potęgują. Dzięki temu zespół może liczyć na jeszcze lepsze wyniki. Nie zawsze chodzi o to, aby w efekcie osiągnąć finansowy sukces. Bywa, że celem tych działań było poprawienie atmosfery w zespole lub stworzenie poczucia współodpowiedzialności za osiągnięcia wszystkich w wykonywaną pracę. Lider powinien również umiejętnie motywować pracowników. Polega to na dopasowaniu działań do oczekiwań i umiejętności pracowników. Dobrze rozdzielone zadania pozwalają wykazać się nawet tym osobom, które nie mają zbyt wielkiej siły przebicia. Wbrew pozorom, takie działania potrafią zmotywować skuteczniej niż niewielkie podwyżki dla pracowników lub premie.

Partnerskie relacje z przełożonymi oraz szefem to również doskonały sposób na stworzenie zgranego zespołu. Jednak nawet w firmie, gdzie panuje wyjątkowo luźna atmosfera warto pamiętać, kto jest szefem i nie przekraczać pewnych granic w spoufalaniu się.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here