Czym jest personal brannding i jak wygląda budowanie marki osobistej?

0
874

Pomimo tego, że personal branding kojarzony jest z celebrytami, artystami, politykami tak naprawdę każdy z nas może rozpocząć budowanie marki osobistej. Codziennie kreujemy swój wizerunek czyli to jak odbierają nas inni. Warto zabrać się za to i robić to świadomie, a nie pozostawić przypadkowi.

Przeczytaj też: https://www.dolcan.pl/budowanie-marki-osobistej-cechy-niezbedne-w-personal-brandingu/

Personal branding – czym jest?

Personal branding to sposób w jaki inni postrzegają Cię. Taką opinię na Twój temat mogą sobie wyrobić na podstawie bezpośredniej rozmowy, zdjęć, które widzieli w mediach społecznościowych, innych wpisów w social mediach czy z opinii innych ludzi.

Posiadanie takiego brandu jest ważne szczególnie w przypadku osób, które działają jako freelancerzy oraz tych, które wykonują wolne zawody. Zaliczyć do nich możemy m.in. szkoleniowców, trenerów, coachów, a także właścicieli przedsiębiorstw, którzy budują swoje firmy.

Na czym oprzeć budowanie marki osobistej?

Żeby ludzie odbierali Cię jako osobę szczerą, a nie sztuczną należy być sobą. Nie należy nikogo grać. Trzeba pokazać się od najlepszej strony.

Warto wcześniej poznać swoje mocne strony. I to właśnie na nich budować własną markę. Ważna jest tu osobowość i takie cechy jak pewność siebie, asertywność, optymizm. A także kwestie zawodowe jak bycie specjalistą w swojej dziedzinie i dzielenie się wiedzą.

Gdzie można budować markę osobistą?

Dzieje się to wszędzie. Zarówno świadomie jak i nieświadomie. Jeśli przemyślimy kwestię i podejdziemy do całego procesu z pełną świadomością warto wybrać kilka miejsc, gdzie możemy się pokazać. A jakie to są miejsca?

Przede wszystkim media społecznościowe. Możemy mówić o portalach branżowych jak LinkedIn czy GoldenLine, a także o bardziej prywatnych, które również możemy wykorzystać zawodowo, a są to m.in. Facebook, Instagram czy Youtube.

Jest to stosunkowo tanie miejsce, w którym możemy zaprezentować swój wizerunek dlatego warto zainwestować swój czas. Ponadto ważny jest bezpośredni kontakt z odbiorcami zarówno w komentarzach jak i w wiadomościach prywatnych.

Inną opcją są media tradycyjne. Choć z nimi może być problem, zwłaszcza kiedy dopiero zaczynamy budować własną markę osobistą. Tradycyjne media skierowane są bardziej do osób, które już mają wyrobioną własną markę.

Zobacz też: http://www.rta.com.pl/logistyka-co-musisz-o-niej-wiedziec/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here