Słownik SEO – co trzeba wiedzieć i jakie pojęcia warto znać?

0
266

Z marketingiem internetowym wiążą się działania znane pod nazwa SEO. Jednak nie tylko osoby spoza branży często mają kłopoty ze zrozumieniem niektórych pojęć należących do tego zakresu. Wszyscy, którzy interesują się pozycjonowaniem i marketingiem internetowym powinni je poznać, dlatego przedstawiamy najważniejsze z nich.

Agencja SEO

Agencja SEO jest firmą, która zajmuje się marketingiem internetowym. Przeważnie do jej zadań należy pozycjonowanie oraz audyt SEO, które są bardzo ważne jeśli chodzi o uzyskanie dobrej pozycji w wyszukiwarce. Podczas audytu znajduje się słabe elementy strony oraz ustala strategię działania. Ważne jest również ustalenie fraz, na jakie chcemy pozycjonować witrynę, mogą się one składać z jednego lub z kilku słów, a nawet przyjmować formę pytań. Takie kilkuwyrazowe frazy określa się jako pozycjonowanie long tail, to jedna z części wszystkich pozycjonowanych fraz.

Agencja SEO najczęściej zatrudnia copywriterów, pozycjonerów, programistów i innych. Klienci agencji zawsze otrzymują raport, z którego rozliczają się na podstawie wcześniej zawartych umów. Najczęściej klienci Agencji SEO są właścicielami stron firmowych, internetowych oraz blogów.

AdSense

AdSense to reklamy kontekstowe wyszukiwarki Google. Można je znaleźć na stronach i serwisach partnerskich wyszukiwarki Google. Jeśli użytkownik kliknie w reklamę AdSense zapewni to właścicielowi strony odpowiednie wynagrodzenie. Popularnymi rodzajami AdSense są tekst, grafika i wideo.

AdWords

AdWords jest narzędziem reklamowym wyszukiwarki Google pozwalającym uzyskać reklamy w wyszukiwarce Google (na stronach z silnikiem wyszukiwania). Reklama AdWords jest tak przygotowana by uwzględniała słowa kluczowe, frazy, wiek oraz lokalizację użytkowników. Oprócz tego miejsce reklamy jest ustalane na podstawie kraju zamieszkania, regionu i miasta.

Algorytm Google

Algorytm Google to rozbudowany ciąg komend, formuł oraz procesów komputerowych, które mają wpływ na działanie wyszukiwarki Google. Dokładne wyniki można uzyskać tylko dzięki niezliczonej ilości wskaźników, które regularnie się tworzy lub ulepsza. Coraz częściej Google ceni dobrą i unikatową treść oraz zastosowanie się do zasad White Hat SEO. Wskaźnik Page Rank nie ma już takiego znaczenia jak dawniej. Google przez cały czas prowadzi aktualizacje algorytmu, by wyniki wyszukiwania były jeszcze bardziej dokładne.

Alt

Altem nazywany jest atrybut stosowany w języku projektowania stron internetowych HTML. Określa on alternatywny opis obrazków oraz pozostałych elementów multimedialnych, które pojawią się na stronie. Dobrze stworzone alty mają znaczenie dla pozycjonowania, ale muszą zawierać słowa kluczowe, które przyczynią się do zwiększenia widoczności danej strony w wyszukiwarce.

Anchort Text

Anchorem Text jest treść na stronie w postaci linku najczęściej zawierająca słowo kluczowe. Język HTML określa anchor tekst jako treść między znacznikami. Dla internautów z kolei jest on odnośnikiem do danej strony www.

Audyt SEO

Audyt SEO jest dokładnym raportem, który przedstawia w jaki sposób wypozycjonować daną stronę internetową. Obejmuje on także szereg działań mających doprowadzić do optymalizacji strony. Raport pomaga szybciej zauważyć pewne błędy na stronie, które muszą zostać usunięte, by zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here