Prowadzisz fanpage na Facebooku? Zainwestuj w jego odpowiednią moderację

0
1338

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku może wydawać się z pozoru łatwym zadaniem, do którego nie potrzeba jakichś większych predyspozycji. Okazuje się jednak, że przez nieumiejętne działania komunikacyjne prowadzone w mediach społecznościowych, można narobić sobie niezłych kłopotów.

Viralowy kryzys, łatka złej marki, niepochlebne opinie, a nawet bojkot produktów czy usług przez użytkowników. Do tego może doprowadzić brak odpowiedniej strategii w działaniach na Facebooku i innych mediach społecznościowych. Planując obecność marki w Internecie na pewno warto dużo wcześniej zadbać o odpowiednią moderację.

Kim jest moderator fanpage’a Facebooku?

Moderator fanpage’a na Facebooku to osoba, której zadaniem jest monitorowanie treści, tworzonej przez innych użytkowników, pojawiającej się na facebookowej stronie danej marki, odpowiedź na komentarze, wiadomości, a także ukrywanie lub usuwanie niestosownych treści.

Moderator musi reagować szybko i sprawnie, ponieważ w komunikacji internetowej bardzo liczy się czas. Czasami wystarczy nawet godzina bez odpowiedzi na negatywny komentarz, by w tym czasie mógł narosnąć spory problem – zarówno dla moderatora, jak i dla samej marki. Dobry moderator powinien oczywiście potrafić posługiwać się nienaganną, poprawną polszczyzną.

Proces moderacji odbywa się według opracowanej, razem z właścicielem marki, strategii komunikacyjnej. Czy sposób komunikacji będzie luźny i niezobowiązujący, czy jednak postawimy na bardziej podniosły, a nawet instytucjonalny typ wypowiedzi? Czy będziemy z użytkownikami na “Ty”, czy na “Pan”? Dobrze jest ustalić takie rzeczy na samym początku, by uniknąć wpadek. Dobrze prowadzona komunikacja powinna być też spójna z kreowanym przez markę wizerunkiem w innych miejscach. A to prawdziwa sztuka!

Dlaczego potrzebujesz usługi moderacji na swoim fanpage’u?

Właściciel marki nie powinien być jednocześnie moderatorem fanpage’a na Facebooku. Dlaczego? Ponieważ istnieje ogromna szansa, że w sytuacji pojawienia się negatywnej opinii, zaczepliwego komentarza czy niepochlebnej wiadomości, emocje wezmą górę. Odpowiedź, co prawda będzie szybka, ale na pewno nie przemyślana. Zupełnie inaczej w tej sytuacji zareaguje zewnętrzny moderator, który nie posiada tak emocjonalnego stosunku do usług czy produktów marki, jak właściciel.

Mówi się, że “kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy”. Mogą wybuchnąć też kiedy śpisz. Nie jesteś w stanie poświęcać 24 godzin na dobę, na monitoring komentarzy czy wiadomości w swoim profilu. Kiedy masz mieć czas na rozwijanie swojego biznesu albo… po prostu na życie?

Dobra komunikacja w mediach społecznościowych często przynosi niesamowite efekty jeżeli chodzi o zaangażowanie obecnych fanów oraz ma realny wpływ na wizerunek marki i jej promocję, wśród osób, które nie są jeszcze klientami.

Dlatego nie czekaj i powierz moderację swojego fanpage’a na Facebooku specjalistom w tej dziedzinie. Sprawdź ofertę Agencji Reklamowej Green Parrot:

https://greenparrot.pl/nasza-oferta/livechat-moderacja/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here