Pierwsze kroki w e-commerce – jaki system zarządzania treścią wybrać?

0
947

Prowadzenie e-biznesu to zyskujący na popularności pomysł na biznes. Nic w tym dziwnego, bowiem w ostatnich latach stale wzrasta odsetek Polaków, którzy decydują się na zrobienie zakupów online. Klienci cenią sobie wygodę takiego rozwiązania wynikającą z nieograniczonego czasu dokonywania wyboru, szybką możliwość porównania cen oraz fakt, że takie zakupy nie wymagają wyjścia z domu. W związku z tym, branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie i stale przyciąga do siebie nowych przedsiębiorców. Pierwszym wyzywaniem dla stawiających pierwsze kroki w e-handlu sprzedawców, jest stworzenie dopasowanej do potrzeb platformy, która stanie się ich wirtualnym sklepem. Można pokusić się o zbudowanie jej od podstaw, jednak najczęstszą praktyką, jest korzystanie z gotowych rozwiązań. Na jaki system open source, zdecydować się na początek?

Najpopularniejsze rozwiązania open source dla e-commerce

Spośród dostępnych systemów, najczęściej wybierane są :

  • Prestashop,
  • Magento.

Budowa e-sklepu za pomocą tych gotowych narzędzi, polega na wykupieniu hostingu i zainstalowaniu wybranego oprogramowania. Oferują one łatwe zarządzanie z poziomu panelu administratora, wsparcie techniczne oraz możliwość wprowadzania modyfikacji w poszczególnych modułach, tak by zoptymalizować platformę dla potrzeb konkretnej branży i jej klientów. Różnice między nimi polegają głównie na ich wydajności, co ma znaczenie w kontekście rozmiarów przedsięwzięcia. Na początek przygody z e-sprzedażą, warto zastanowić się nad opcją wdrożenia Prestashop, gdyż pozwoli ona nie tylko na sprawną i intuicyjną konfigurację, ale również na ograniczenie wydatków wynikających z uruchomienia sklepu.

system zarządzania treścią

Budowanie małego i średniego e-sklepu za pomocą wdrożenia Prestashop

To jedno z rozwiązań, po które najczęściej sięgają mniejsze przedsiębiorstwa. Platforma umożliwia klientom łatwe poruszanie się po wirtualnym sklepie, a właścicielowi proste administrowanie, również poprzez telefon lub tablet. System oferuje dość duże możliwości przy jednocześnie niewielkich wymaganiach serwerowych. Budowa sklepu opiera się na integracji poszczególnych modułów o zróżnicowanych funkcjach, które można dowolnie modyfikować. W ramach wdrożenia prestashop, możliwe jest połączenie e-sklepu z innymi platformami sprzedażowymi, np. Allegro, eBay. Udostępnione są także różne formy płatności takie jak PayU, przelew tradycyjny czy PayPal.

Zalety wdrożenia Prestashop

Z chwilą wdrożenia Prestashop, przedsiębiorca otrzymuje dostęp do informacji, które są niezwykle przydatne w celach marketingowych oraz logistycznych. Nie jest to zwykły licznik odwiedzin, a rozbudowane statystyki dotyczące oglądanych produktów, ilości odwiedzin zakończonych transakcją oraz tendencji i trendów. Jest to więc doskonałe narzędzie do przeprowadzenia analiz. Niewątpliwym plusem wdrożenia Prestashop jest także optymalizacja sklepu pod silniki wyszukiwarek – znacznie zwiększa to jego widoczność w sieci, co przekłada się na wyniki sprzedażowe. Ostatni punkt, który przemawia na korzyść tego oprogwamowania jest cena. Koszty wdrożenia Prestashop, są oczywiście uzależnione od wielu czynników, ale z prostej i mało rozbudowanej wersji, można korzystać bezpłatnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here